Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

10 причини да спрете да пиете газирани напитки

Газираните напитки са неизменна част от менюто на много хора и един от най-предпочитаните начини за утоляване на жаждата. Според проучвания средно човек изпива приблизително по 200 литра газирани напитки годишно. Някои  хора признават, че през деня пият повече газирано отколкото вода.


След като консумираме толкова големи количества газирани напитки, е важно да се разбере как те влияят на здравето ни.


Ето и 10-те причини, заради които да спрем консумацията на газирани напитки:


Захар!

Само едно единствено кенче газирана напитка съдържа 10 супени лъжици захар. Това количество захар, особено в течна форма, вдига рязко нивото на кръвната захар и предизвиква реакция на инсулин в тялото. С течение на времето това може да доведе до диабет или инсулинова резистентност, както и до качване на тегло и други здравословни проблеми. Компаниите за безалкохолни напитки са най-големите потребители на захар в Америка.



Фосфорна киселина  

Газираните напитки съдържат фосфорна киселина, която пречи на способността на тялото да абсорбира калций и може да доведе до остеопороза, кухини и омекване на костите. Фосфорната киселина взаимодейства със стомашните киселини, забавя храносмилането и блокира усвояването на хранителните вещества.



Кофеин


Повечето газирани напитки съдържат кофеин, който е свързан с някои видове рак, бучки на гърдата, неритмична сърдечна дейност, високо кръвно налягане, както и други проблеми.




Водата


Водата, използвана в газираните напитки е само обикновена чешмяна вода и може да съдържа химикали като хлор, флуор и следи от тежки метали.




Затлъстяването


Изследователи от Харвърд свързват газираните напитки със затлъстяването. Проучването установило, че 12-годишните, които пият газирано, са по-склонни да страдат от затлъстяване, отколкото тези, които не пият. От всяка чаша газирана напитка дневно, рискът от затлъстяване се увеличава 1.6 пъти.



Допълнително фруктоза


Основният подсладител, включен в състава на повечето газирани напитки, е царевичният сироп, който съдържа прекалено голямо количество фруктоза. За разлика от глюкозата, този монозахарид не е в състояние да стимулира организма да произвежда инсулин, който участва в метаболизма на въглехидратите. Също така, в процесът на правене на високо-фруктозен сироп от царевица се получават следи от живак, който причинява различни дългосрочни здравословни проблеми.



Изкуствени подсладители


В диетичните газирани напитки се използва аспартам като заместител на захарта, а той може да бъде много по-вреден от нея. Аспартамът е свързан с почти сто различни здравословни проблеми, включително припадъци, множествена склероза, мозъчни тумори, диабет, емоционални разстройства. Той се превръща в метанол при високи температури, а  метанолът се  разгражда до формалдехид и мравчена киселина. Диетичните газирани напитки увеличават риска от метаболитен синдром, който причинява висока кръвна захар, повишен холестерол и образува коремни мазнини.

 


Липса на хранителни вещества


Газираните напитки нямат абсолютно никаква хранителна стойност и не допринасят за организма по никакъв начинТе са неестествено вещество, което вреди на здравето.



Дехидратация


Поради високото съдържание на захар, натрий и кофеин в газираните напитки, те дехидратират тялото. В продължителен период от време това може да доведе до хронична дехидратация.



Вреди на зъбите


Захарта в газираните напитки взаимодейства с бактериите в плаката и произвежда вредни киселини, които могат да причинят разваляне на зъбите.




Здравословни алтернативи на газираните напитки



Спирането на консумацията на газирани напитки може да бъде много-трудно, за тези които са свикнали да ги пият ежедневно, тъй като те са развили някакъв вид зависимост към захарта и другите вредни съставки.

Ако сте любител на газирани напитки и търсите някои здравословни алтернативи, ето няколко предложения:

-прясно изцедени сокове и смути

-Кефир

-Комбуча



Газираните напитки са много вкусни и сладки и изглежда, че имат някои пристрастяващи свойства (може да питате някой любител на диетичната кола), но в крайна сметка истината е, че газираното е нездравословно във всякакви количества и няма абсолютно никаква причина или оправдание за неговата употреба.

Разбира се, някои ще твърдят, че всичко в умерени количества е ОК, и в повечето случаи, това е така. Когато става дума за газирани напитки, количеството захар и добавки е толкова високо, че не мисля, че думата "умереност"дори съществува, и то със сигурност не съществува в еднолитровите или по-големи бутилки, които са толкова разпространени.

Говорим за течност, която често се консумира като заместител на вода, не съдържа хранителни вещества, няма полезни свойства и е пълна със захар и изкуствени добавки, които я правят вредна.

Просто спрете да пиете газирано...тялото ви ще ви се отблагодари!

0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече