Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

15 храни, които ще изваят и тонизират фигурата ви

Едно от най-важните неща е да имате контролиран режим на хранене и тренировка, защото ако нямате чиста, здравословна диета, която да ви помогне да изчистите излишното тегло, то няма да имате и желаната коремна преса.

Ако наистина искате да изваяте тялото си и да оформите пресата си опитайте да включите тези 15 храни в диетата си. Те ще помогнат на метаболизма ви, ще засилят растежа на мускулите и желаните промени ще настъпят.




ЗЕЛЕН ЧАЙ


Зеленият чай, често изтъкван с антиоксидантните си свойства, всъщност съдържа специфични антиоксиданти, наречени катехини, които предотвратяват съхранението на мазнини в коремната област. Пресните круши са също добър източник на катехини. В едно скорошно проучване, при хората, които тренирали и пиели зелен чай редовно, била отчетена по-голяма загуба на тегло, отколкото при тези, които не пиели зелен чай (но тренирали).


Ако не обичате да пиете зелен чай може да  добавите към него малко лимонов сок - така вкусът му ще стане много по-хубав. Плюс това ще получите допълнително бум на витамин С от лимоновият сок.



ЧЕРЕН ШОКОЛАД


Черният шоколад е чудесен, защото е пълен с тонове флаваноиди - мощни антиоксиданти, които поглъщат свободните радикали причиняващи заболявания. Също така той ще помогне на сърцето ви да е в тип-топ форма. Черният шоколад намалява възпалението в кръвоносните съдове, спомага да са еластични и да се разширяват за оптимален приток на кръв.


А най-хубавото е, че когато ви се дояде нещо сладко можете да хапнете черен шоколад, без да се чувствате виновни, че ще развалите постигнатите резултати.



ВИШНИ


Тези богати на фитонутриенти плодчета е добре да добавите към диетата си, защото са истинска суперхрана. Проучване на университета в Мичиган установява, че при плъхове, хранени с вишни се отчита 9% намаляване на коремните мазнини, за разлика от други плъхове, хранени по стандартна диета. Също така изследователите отбелязват, че вишните променят експресията на мастните гени!



КИСЕЛО МЛЯКО


Пълно с протеин и пробиотици, богато на калций, българското кисело мляко съдържа основните хранителни вещества, от които се нуждае организма ни, за да функционира оптимално и да изчиства излишната мазнина.


Пробиотиците, които се съдържат в киселото мляко помагат на храносмилателната система и организма да абсорбира по-добре хранителните вещества от храната.



БРОКОЛИ


Според експерти броколите съдържат фитонутриенти, наречени сулфорафан, които се борят със задържането на мазнини в тялото. Те са богати и на витамин С, което помага за понижаване нивата на кортизол по време на стресови ситуации и не се задържат мазнини в тялото.



РИБА ТОН


Като основен източник на докозахексаенова киселина (DHA), консервираната светла риба тон е една от най-добрите риби, които да добавите в диетата си за коригиране на излишните мазнини и добра коремна преса. Изследване, публикувано в списанието на Lipid Research показва, че омега-3 мастни киселини имат способността да изключват гените на коремните мазнини. И това DHA ... изследователи казват, че може да бъде от 40 до 70 процента по-ефективно при регулиране и намаляване на мастните гени в областта на корема, предотвратявайки разширяването на мастните клетки в корема. Което ще ви доближи до целта за изваяно тяло и добра коремна преса. А вредният живак? Нивата на живак в риба тон са различни при различните видове; консервираната светла риба тон е с най-ниски нива на живак и според последни изследвания могат да се ядат по 350 грама риба на ден. 



АВОКАДО


Авокадото е богат източник на ДОБРИ мазнини, съдържа много фибри и малко протеин. Може да го хапвате както си е, просто обелено, в салата или в смути.



Горски плодове /берита/


Горските плодове имат изключително високо съдържание на фибри в сравнение с другите плодове. Може да ги добавите към кисело мляко, овесени ядки или зърнени култури, шейкове, и разбира се те са много вкусни и просто така. Сладостта, която ще получите от тях ще ви помогне да ограничите захарта, тъй като ще задоволят апетита ви за сладко и така ще ви помогнат да получите по-бързо тялото, за което мечтаете. А освен това те са с високо съдържание на полифеноли - химични съединения, които спомагат за предотвратяване образуването на излишната мазнина.



ЛЕЩА


Доказано е, че диета, чието меню включва 4 пъти седмично бобови храни е по-ефективна в отстраняването на ненужните мазнини, от диета, в която не са включени бобови.



КАМБИ



Дори да се храните добре и да тренирате редовно ежедневният стрес може да забави резултатите, които желаете да постигнете. Когато сме под стрес тялото ни започва да изпомпва кортизол, което го кара да съхранява излишно тегло. Добрата новина е, че богата на витамин С храна като чушките може да помогне за понижаване нивата на стрес, така че се уверете, че сте ги включили в диетата си.



СПАНАК


Помните ли Попай Моряка с големите мускулести ръце? Любимият му зеленчук, който му помагаше да получи тези огромни ръце, беше именно спанакът. Това зеленолистно растение съдържа огромно количество протеин, който както знаете е от съществено значение за изграждането на чиста мускулна маса. Спанакът е богат на тилакоиди - съединение, което значително намалява апетита и се бори с излишните килограми.



СЬОМГА


Морската храна, особено хранителна риба като сьомгата, са отличен източник на омега-3 мастни киселини, които се борят с излишните килограми, помагайки на организма ни да бъде по-ефективен. Сьомгата не само помага на метаболизма, учени са открили, че рибата благоприятства на храносмилателната система и намалява апетита,



ЯЙЦА


Тази вегетарианска храна съдържа хранително вещество, наречено холин, което стимулира обмяната на веществата. Изследвания показват, че яденето на яйца за закуска, вместо високо въглехидратна такава, може да помогне в борбата срещу излишните килограми; плюс това ще ви държат сити дълго време.



БАДЕМИ


Тези прекрасни ядки съдържат високи нива на протеин и фибри. Бадемите са добър източник на витамин Е - мощен антиоксидант, богати са на магнезий - минерал, от който тялото се нуждае, за да произвежда енергия, да изгражда и поддържа мускулната тъкан и да регулира кръвната захар.



СЛАДКИ КАРТОФИ



Сладките картофи са заредени с фибри и хранителни вещества. Вълшебната съставка тук са каротеноидите - антиоксиданти, които стабилизират нивата на кръвната захар и намалят инсулиновата резистентност, което предотвратява натрупването на калории. Също така в сладките картофи се съдържат витамин А, С и В6, които зареждат тялото с повече енергия.




Сега вече знаете защо тези храни са най-добри за чиста и тонизирана физика, затова се опитайте да ги включите в диетата си. За да постигнете желаните резултати - стегнато тяло, с добра преса - менюто ви трябва да бъде разнообразно и богато на хранителни вещества.

0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече