Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

8 причини да ядем сини боровинки и защо е хубаво да ги замразяваме

Както знаем, вкусните сини боровинки носят изключително много здравни ползи. Нови проучвания доказват, че замразяването на суперхраната увеличава хранителната й стойност. Марин Плъмб - дипломиран студент по Основна наука на храненето в държавният университет в Южна Дакота, доказва в свое изследване, че пресните и замразените боровинки са напълно еднакви като хранителна стойност, дори след 6 месеца във фризера.


Експериментът на Плъмб включва наблюдение нивата на антиоксидантите в замразените за един, три и пет месеца боровинки. Сравнявайки съдържанието на антиоксиданти в замразените и в свежите боровинки, тя не открива абсолютно никакъв спад в хранителните стойности на замразените боровинки, дори отчита повишаване нивата на антоцианин.


„Ледените кристали, които се образуват по време на замразяване нарушават структурата на растителната тъкан, правейки антоцианините по-достъпни“, обяснява Плъмб. Антоцианините са група от антиоксидантни съединения, които осигуряват защита на различни системи в човешкото тяло.

 



Боровинките могат да бъдат наречени най-здравословната храна на света ...


„Като антиоксидантно наличие боровинките могат да се наредят до ягодите и нара“ казва научноизследователският съветник на Плъмп, професор В. Далалай, който преподава курс по фитохимикали, естествено срещащи се химични съединения в плодовете и зеленчуците.


Когато става въпрос за храна и здравословно хранене „колкото по-зелена или по-червена е храната, толкова по-добре“ добавя Далалай.

Не е случайно, че хората асоциират яркият цвят с храната. Антоцианинът, който прави чудеса в телата ни, е и най-цветният пигмент, който оцветява много от храните.

 



Органичните боровинки имат по-високи хранителни стойности в сравнение с конвенционалните...


Не вярвайте на индустриални проучвания, които твърдят, че органична храна е равна по хранителна стойност на конвенционалната; това просто не е вярно.

Направено е проучване, което сравнява пряко общия антиоксидантен капацитет на органично отгледаните и не-органично отгледани боровинки и е установено, че органичните боровинки са имали значително по-високи концентрации на фенолни антиоксиданти и антоцианин антиоксиданти от конвенционалните боровинки.

 




 

8 ПРИЧИНИ ДА ХАПВАМЕ СИНИ БОРОВИНКИ ВСЕКИ


ДЕН

 

1.    1.  ПОДОБРЯВАТ ПАМЕТТА

Направено е проучване, което установява, че по-възрастните хора (на средна възраст 76 години), хранещи се с боровинки всеки ден в продължение на 12 седмици (2-2,5 ч. чаши на ден) дават по-добри резултати по два различни когнитивни теста, включващи паметта, отколкото тези, които не са консумирали суперхраната.

 

2.    2.  ПРЕДПАЗВАТ ОЧИТЕ

Сините боровинки притежават доказано противодействие срещу излишната слънчева светлина и кислородното увреждане.

 

3.    3.  СЪРЦЕТО

Консумирането на сини боровинки значително намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания. Подобряват притока на кръв.

 

4.    

      4.  НАМАЛЯВАТ РИСКА ОТ АЛЦХАЙМЕР/ДЕМЕНЦИЯ

Антоцианинът подобрява паметта и умствената способност, и може да помогне в защитата срещу загуба на мозъчни клетки. Боровинките стимулират растежа на нервните клетки и подобряват взаимодействието между процесите в тях, което от своя страна забавя процеса на стареене.

 

5.    5.  ХРАНОСМИЛАНЕ

Боровинките предлагат антиоксидантна защита на храносмилателния тракт чрез борбата със свободните радикали, някои от които могат да причинят рак. Тази суперхрана играе значителна роля в борбата с рака на дебелото черво.

 

6.    6.  ПРЕДПАЗВАТ ОТ ТОКСИЧНОТО ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ТЕЖКИТЕ МЕТАЛИ

Румънски химици от Университета в Букурещ откриват, че боровинките предпазват от тежки метали. Екстрактът от сини боровинки създава силово полекоето действа като бариера срещу кадмият, защитавайки клетките от токсичното увреждане на тежкият метал.

 

7.     

      7.   КРЪВНА ЗАХАР

Боровинките имат благоприятно въздействие върху кръвната захар, дори и при диабетици. Тези, които консумират най-малко три порции сини боровинки на ден усещат значително подобрение в нивата на кръвната захар.

 

8.    8.  НЕРВНА СИСТЕМА

Боровинките съдържат набор от различни антиоксиданти, всички от които са полезни за човешкото тяло. Този набор от хранителни вещества, осигурява на нервните клетки защита от щетите, които може да нанесе кислорода. Нервните клетки са постоянно изложени на риск от увреждане от кислород, което изисква постоянна защита.

 



Сините боровинките са един от най-големите съюзници тялото ни. Способността им да елиминират свободните радикали ни предпазва от ежедневното излагане на различни форми на замърсяване, включително пестициди, излагане на слънце и тежки метали.





0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече