Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

9 билки и подправки, които се борят с болестите

Време е да се обърнем към природата и да се възползваме от това, което ни дава Земята, за да подхрани телата ни и да ни излекува по естествен начин. Скромната ви стайна саксийка с билки и подправки би могла да бъде не просто декорация в кухнята, а кът, изобилстващ с лечебни съставки, които бихте могли да включвате във всяко меню. Някои храни са идентифицирани като "противовъзпалителни" и могат да помогнат за намаляване на хроничната болка или възпаление. Билките и подправките съдържат широк набор от основни витамини, минерали и антиоксиданти, които помагат за обновяването съдържанието на хранителни вещества в храната. Последващият списък с билки и подправки, с противовъзпалителен ефект може да добавяте към любими ястия като ги овкусите. Ще се изненадате от големия потенциал за лечение на тези билки и подправки и колко достъпни и евтини са те.



Куркума


Магичната жълта подправка, използвана най-често в индийската кухня, може да се намери в почти всеки хранителен магазин или магазин за здравословни храни. Куркумата е била използвана в продължение на векове за медицински цели - за лечение на инфекции, рани, настинки и заболяване на черния дроб. Куркумата е може би една от най-мощните билки на планетата с над 6000 рецензирани статии, доказващи ползите от нея.


Добавете щипка куркума към яйцата, подправете с щипка куркума печените картофки, супата, дори в някои зленчукови смутита.




Канела


Канелата е популярна подправка, често използвана за печене на сладкиши, зърнени храни и шейкове. И едва ли осъзнавате колко ползи носи тази вълшебна лъжичка, добавена към любимите лакомства и напитки. Проучванията показват, че канелата повишава мозъчната функция, помага с борбата срещу рака, подпомага храносмилането, помага при загуба на тегло и при диабет.


Добавете щипка цейлонска канела към сутрешното кафе или чай, поръсете любимата си здравословна закуска с канела.



Розмарин


Част от семейство мента, розмаринът има аромат, подобен на този на борът. Често се използва в средиземноморската кухня, както и за подправяне на агнешки специалитети. Розмарин има шепа ползи за здравето. Редица проучвания разкриват противовъзпалителните свойства на подправката. Ползите за здравето от розмарин, включват подобряване на паметта, облекчаване на болки в мускулите, подпомагане на храносмилането и намаляване на възпаленията.


Прибавете щипка розмарин към вашите пресни или задушени зеленчуци, към печените картофки.



Cayenne Papper/Лют червен пипер



В продължение на векове древните култури са използвали лютия червен пипер, както и другите люти пипери, за лечебни ползи. Всички люти пипери съдържат естествената съставка капсаицин. Капсиацинът е тайната съставка, от която произтичат противовъзпалителните свойства на лютите пипери. Лютите пипери са известни със своето свойство да подпомагат храносмилането, но още и с намаляване симптомите на артрит, облекчава главоболието, предотвратява образуването на кръвни съсиреци и подпомага естествената система за детоксикация на организма.


Добавяйте щипка от чудната подправка към всяко ястие.

 


Salvia/Градински чай


Подобно на розмаринът, салвията, също се използва доста често в средиземноморската кухня. Салвия успокоява менструалните болки, помага при проблеми с храносмилателнта система и кръвообращението. Известна е още и със своите антибактериални и противовъзпалителни свойства.


Добавяйте по 3-4 листенца салвия към своя любим чай, или накиснете листенца в зехтина, за подсилване на вкусовите и хранителните качества.

 



Джинджифил


Остър, ароматен и малко лют, джинджифилът е пикантно допълнение към много азиатски ястия. Джинджифилът притежава впечатляващи хранителни стойности, пълен е с хранителни вещества и е изключително полезен за здравето. Има противовъзпалителен ефект и безопасно и ефективно облекчава гадене и повръщане, особено при бременност. Джинджифилът укрепва имунната система и предпазва организма от ракови заболявания, включително на дебелото черво и яйчниците.


Добавете прясно настърган джинджифил към къри, месо, соев сос, или със зехтин и чесън за салатен дресинг.

 


Риган


Често използван за подправяне на любимата пица или салата, риганът ни предлага своята гама от ползи за здравето. Риганът съдържа мощното вещество, наречено бета-кариофилен, което помага в борбата с възпаленията. Тази билка помага на хората, страдаши от остеопороза и атеросклероза. Риганът притежава противовъзпалителни, антибактериални и противогъбични свойства.


Освен към пица и салата щипка риган може да прибавите към паста, сос, картофки.

 


Чесън


Всички знаем, че яденето на чесън не е много благоприятно за дъха ни след това. А знаете ли, че чесънът има дълъг лист с ползи за здравето? Облекчава болките от артрит, намаля чувството за гадене, помага при възпаления и стабилизира кръвното налягане, пречиства тялото о тежките метали.


Добавяйте чесън навсякъде, където можете и ви е вкусно.

 


Карамфил


Карамфилът е вечнозелено растение, използван е в продължение на хиляди години в Индия и Китай. Карамфилът помага за храносмилането, има антибактериални и противовъзпалителни свойства, подсилва имунната система.


Добавяйте Карамфил към супи, яхнии, топли напитки, чай.




 

А кои са твоите любими билки и подправки?

0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече