Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

Митове за здравословното хранене

Мит #1 Въглехидратите са лоши са вас




Въглехидратите са от съществено значение за здравословният начин на хранене. Те доставят енергия и са необходими за функционирането на всички клетки в тялото ни, особено на мозъчните клетки. Най-добре е да се снабдяваме с въглехидрати от здравословни, минимално преработени храни като плодове, зеленчуци, семена, бобви, пълнозърнести и млечни храни.




Мит #2 Мазнините са вредни


Да, от мазнините се повишава обиколката на талията, но до пълен отказ от мазнини не трябва да се стига. Без тях е невъзможна правилната обмяна на веществата. Ако в организма не постъпват нужното количество мазнини, не се усвояват витамините А и Е и практически престават да се изработват полови хормониЛипсата на мазнини може да доведе до по-бързо състаряване на кожата и да навреди на черния дроб. Добре е мазнините да се ограничат, но не и да се изключват напълно. Най-добре е да се ядат по-малко храни, богати на нездравословни мазнини, като колбаси, майонеза, бисквити и торти.





Мит #3 Пийте колкото може повече вода




Този мит е едновременно верен и неверен. Това е така, защото хората не могат да живеят без вода, но от друга страна няма смисъл в премерното пиене на вода. Общоприетите твърдения за водата са, че тя предпазва бъбреците, помага за отслабване и повишава концентрацията. Но експертите предупреждават, че консумацията на повече от 3 литра вода на ден вода води до загуба на важни минерали за организма и може да бъде опасно. 




Мит #4 Замразените храни не са полезни


Не се страхувайте от фризера. Бързото замразяване задържа витамините в продуктите по-дълго, отколкото съхраняването им в хладилника, както говорихме в статията за сините боровинки.

Съвременните технологии за замразяване съхраняват почти всички здравословни хранителни вещества в плодовете и зеленчуците. 






Мит #5 Жълтъка на яйцето е вреден


Повечето хора не знаят, че жълтъкът съдържа около 40% от протеина на яйцето и повече от 90% от калция, желязото и витамини от група В. Също така в него се съдържа цялото количество здравословни мастноразтворими витамини (A,D,E и K).





Мит #6 Солта е вредна




Солта трябва да се ограничава само ако човек е диагностициран с хипертония, но дори и тогава тя все още е необходима. Натрият играе много важна роля в организма, като например задържа течности, поддържа кръвното налягане и стимулира правилното функциониране на нервите и мускулите. При ограничено приемане на сол, нивата на натрий намаляват и тялото не може да се поти и да регулира и сваля температурата си. Ниските нива на натрий водят и до понижаване на кръвното налягане, което може да предизвика силно замайване или припадък.





Мит #7 Яденето след 18:00 часа е вредно


Всъщност ако си лягате късно, такава ранна вечеря в 18:00 часа ще ви донесе повече вреда, отколкото полза. Истината е, че трябва да се яде три часа преди лягане и вечерята трябва да е лека. Прекалено дългите интервали между храненията предизвикват забавяне на метаболизма и развитие на заболявания (например образуване на камъни в жлъчката).





Мит #8 Разделното хранене помага да отслабнете


Ензимите, произведени от храносмилателния тракт, са способни да се справят с протеини, мазнини и въглехидрати по едно и също време. Няма научни доказателства, че разделянето им помага. Хората, които избират тази диета, обикновено просто подбират храната си много

внимателно. Избягвайки определени комбинации те намаляват общото количество калории и така отслабват. Разделното хранене помага за намаляване на теглото не повече от ежедневното ограничаване на количеството калории при смесено хранене.






Мит #9 Соковете са полезни колкото плодовете


Да, прясно изцеденият сок е изключително полезен, но почти не съдържа фибри, а количеството витамини и минерали е по-малко, отколкото в самия плод. Ето защо е по-добре да ядете пресни плодове, винаги когато можете. 





Мит #10 Не може да ядете много плодове, защото съдържат много захар


Някои хора ограничават консумацията на плодове, заради съдържанието на захар в тях. Някои плодове, особено тропическите, като банани и манго, са богати на естествени захари. Затова може да се насочите към плодове като боровинки, круши и ябълки, които съдържат повече антиоксиданти. Консумирайте ги с малко мазнини (например с ядки), които ще забавят скоростта, с която захарта ще се придвижи към кръвта ви. Това ще запази кръвната захар стабилна. Захаросаните храни водят до висока кръвна захар, която причинява умора и глад за още сладко.





Мит #11 Високопротеиновите диети изграждат мускули


Високопротеиновите диети не
 водят до изграждане на мускули, а в някои случаи даже водят до точно обратното. Ако тялото не получава достатъчно глюкоза под формата на въглехидрати, тогава то ще разгради телесната маса (мускулите), за да се образува необходимата глюкоза за клетките. Високопротеиновите диети могат да причинят увреждане на бъбреците.





Мит #12 От заместителите на захарта не се пълнее


Стомахът не е глупав и дори не се опитвайте да го излъжете. Още щом като опита вкуса на първата сладост, даже да е изкуствена, той ще подаде сигнал: „Дай още"! от този кръговрат е трудно да се излезе, още повече да се отслабне. 





Мит #13 Мултивитамините заменят плодовете и зеленчуците


Супер-дозите от витамини могат да се окажат много по-опасни, отколкото техния недостиг.

Балансираното хранене осигурява всички необходими вещества по естествен път.




Не очаквайте тялото ви да се запази младо и здраво, ако не го изграждате с подходящите материали.

0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече