Зеленият Блог на Зелена Библиотека

Интерактивното място за здраве. Библиотеката, в която ще научите всичко за суперхраните, тяхното действие и приложение. Много съвети за правилно хранене, тренировки и редуциране на излишните килограми.  


Go Green

Полезни ли са сушените плодове

Това е най-сладкият въпрос, задаван  много често. Ако сте от хората, които твърдо са заявили „Аз спирам захарта“, със сигурност сте чували репликата „Сушените плодове нямат място в нашето меню“. Това е донякъде добър довод. Сушените плодове са богати на плодова захар, известна като фруктоза, която може да бъде обработена от метаболизма само при определена скорост. В противен случай тя се съхранява като мазнина.


Като става дума за фруктоза, нека да я разгледаме по-подробно, за да дадем отговор на въпроса за сушените плодове в нашето меню.


Сушените плодове на практика са пресни плодове, натурално дехидратирани, чрез сушене на слънце или чрез използване на дехидрататор. По този начин се концентрира и обогатява съдържанието на захар, която придава на сушените плодове отличителен и добре познат сладък вкус. Те са концентрирани хранителни продукти.



Колко парченца пресен плод обикновено можете да изядете? Сега помислете за сушената версия на този плод. Да вземем кайсии например. Една чаша кайсии ще стане 1/4 чаша след изсушаване. Заради сладкия вкус на сушените плодове е трудно да спрем след като сме хапнали едно или две парченца. Но не се плашете от тях. Ако не се опитвате да отслабнете или търсите здравословен заместител на захарта, сушените плодове са перфектно решение за вас.


Сушените плодове са натурален продукт, без оцветители и изкуствени добавки, пълни с хранителни вещества и фибри.
 Разбира се, по време на сушенето част от витамините неизбежно се губят, но само част от тях. В същото време ценните микроелементи като калций, натрий и магнезий, а също и целулоза и пектин, се запазват напълно. Сушените плодове са богати на така наречените прости захари (глюкоза и фруктоза) и затова те са висококалорични, но калориите им не са „празни” и вредни, тоест, съдържат жизненоважни хранителни вещества. Именно затова сушените плодове засищат за часове напред. Те имат и разкрасителни качества – правят кожата нежна и гладка, ноктите – здрави, а косата – силна и блестяща. В изсушените плодове се съдържа много разтворима целулоза (пектини), която нормализира процеса на преработване на храната. Целулозата поема вредните продукти от обмяната на веществата и ги извежда от организма. Едновременно с тях се извеждат и излишъците от холестерол – факт, който е изключително важен за профилактиката на сърдечно-съдовите заболявания.



Нека да разгледаме някои хранителните вещества, намиращи се в нашите любими сушени плодове.


Фурми


Богати са на витамини от група В, фибри, клаий, желязо, магнезий и мед. Фурмите имат голямо съдържание на въглехидрати, укрепват нервната система (подобряват концентрацията и лекуват главоболието), предпазват от простудни заболявания и зареждат организма с енергия.


Смокини


Богати са на калций, магнезий, калий, манган и витамини от група В. Те предпазват от ракови заболявания, ускоряват храносмилането и подобряват работата на щитовидната жлеза.



Кайсии


Съдържат половината дневна доза от витамин А и са богат източник на желязо. Те стимулират имунната система, предпазват от ракови заболявания, тонизират и подобряват храносмилането.


Сини сливи


Съдържат витамини от група В и са добре известен домашен лек за стимулиране на червата. Сините сливи са също добър източник на желязо.



Стафиди


Стафидите са добър източник на калий и магнезий, те са перфектната закуска.



Манго


Съдържат мощна ударна доза витамин А и витамин С. Те играят важна роля в изграждането на имунитета.





Яжте по-добра храна, не по-малко храна!

0 Коментара

Добави Коментар

Искате да знаете повече за правилното хранене?

Включете се в нашия лист и ще научавате първи за интересни статии и съвети отностно здравословното хранене

Име и Фамлия Задължително поле!
Имейл* Задължително поле!

© Всички Права Запазени

Количката ти е празна

Продължи

Количка

Междинна сума:
Отстъпка 
Отстъпка 
Виж повече